okulary-plywackie.pl | Trening lądowy wg Michaela Phelpsa
15535
post-template-default,single,single-post,postid-15535,single-format-standard,ajax_leftright,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4,vc_responsive

Trening lądowy wg Michaela Phelpsa

Trening lądowy wg Michaela Phelpsa

Trener Alexandra Popova, Gennady Touretsky, wielokrotnie mówił, że relaksacja jest kluczem w zawodowym pływaniu. Jak to wygląda w przypadku treningu Michaela Phelpsa?
Oglądając podwodne ujęcia Phelpsa widzimy, że jego styl różni się od stylu reszty pływaków. Jego pociągnięcia nie są szybkie, ale długie i spokojne. Zamiast skracać krok pływacki, aby uzyskać lepszą prędkość Phelps, stawia na silniejsze i dłuższe pociągnięcia. Ruchy wykonuje z niesamowitym luzem.
Kluczem do sukcesu w wodzie jest również zaniedbywany przez wielu trening na lądzie.
Kilka lat temu Bob Bowman wynajął osobistego trenera dla Michaela, aby dopasował do niego odpowiedni program treningowy. Nie chciał, aby jego podopieczny budował niepotrzebną masę, ponieważ osiągnęliby efekt przeciwny do zamierzonego.
Celem treningu na lądzie jest zwiększenie pływalności, a nie masy mięśniowej, która będzie powodować coraz większy opór w wodzie.
Żeby najefektywniej poruszać się w wodzie trzeba być mocnym na wielu płaszczyznach. Bardzo ważne są ćwiczenia stabilizujące.
U.S. Swimming Olympic Trials - Day Six
Poniżej przedstawimy kilka ćwiczeń, które wykonywał Michael Phelps w swoich przygotowaniach do olimpiady w Pekinie.
Pierwsze ćwiczenie :
1. Stań swobodnie ze stopami rozstawionymi na szerokość barków. Trzymaj piłkę lekarską oboma rękami.
2. Unieś piłkę nad swój prawy bark.
3. Wykonaj ruch po skosie na dół, do swojej lewej strony.
4. Wróć do punktu startowego
5. Ćwiczenie można wykonywać np. w 3 seriach po 10 powtórzeń.
Następnym ćwiczeniem są „brzuszki „z piłką lekarską :
1. W leżeniu na plecach ugnij nogi w kolanach, tak aby stopy dotykały podłogi.
2. Piłkę lekarską trzymaj wyprostowanymi rękami za głową.
3. Wykonaj spięcie mięśni brzucha utrzymując prostą sylwetkę z rękami za głową.
4. Ćwiczenie można wykonywać np. w 3 seriach po 10 powtórzeń.
Na lądzie Phelps trenuje 3 razy w tygodniu po godzinie, skupiając się na budowaniu wytrzymałości i zręczności. Dzięki temu poprawia jeszcze bardziej skuteczność swojego stylu.
Jeśli chodzi o ćwiczenia zwiększające wydolność serca Michael woli rower stacjonarny, ponieważ bieganie zbytnio obciążałoby jego stawy kolanowe. Podobno często zdarzało się, że biegnąc po prostu się przewracał. Związane jest to z nadmierną gibkością stawów skokowych i kolanowych, która daje mu ogromną przewagę w wodzie, jednak traci na tym jego stabilizacja na lądzie.
Źródło: Blog Munfitness


email marketing powered by FreshMail